U kunt uw besluitbrief vinden op MijnOverheid.nl Om berichten van CIZ te kunnen ontvangen via MijnOverheid moet u eerst uw account activeren. Dit kunt u doen met uw DigiD op MijnOverheid.nl. Als u een account heeft, dan zet u in uw MijnOverheid-account een vinkje bij het CIZ (zie ‘instellingen'). Vanaf dat moment kunt u berichten van het CIZ digitaal ontvangen. De brieven die u voor de activatie van MijnOverheid heeft ontvangen, staan hier niet in. Voorlopig ontvangt u deze brieven ook nog per fysieke post.

U kunt ook een kopie van de besluitbrief opvragen via info@ciz.nl. Dat kan als de cliënt u hiervoor machtigt of als u wettelijk vertegenwoordiger (mentor, curator of notarieel gevolmachtigde) bent. De volgende informatie dient u mee te sturen:

  • Een ondertekend verzoek met bijgevoegd een bewijs van wettelijke vertegenwoordiging of een getekende machtiging van de cliënt;
  • Een kopie van uw identiteitsbewijs;
  • Het verzoek moet specifiek voor het CIZ zijn opgesteld en de volgende gegevens bevatten
    • Naam met voorletter(s)
    • Geboortedatum
    • Adresgegevens van de persoon waarover de vraag gaat
    • Beschikt u over een referentienummer uit een van onze brieven, vermeld deze dan ook bij de cliëntgegevens.

De cliënt kan ook zelf de kopie telefonisch opvragen via 088-789 1000. Dan hoeft bovenstaande informatie niet verstuurd te worden.


Wat is de status van mijn aanvraag?

Als uw aanvraag in goede orde is ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging. Heeft u deze nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het CIZ via 088-789 10 00. Lees meer

Veelgestelde vragen