Bent u de client zelf? Dan kunt u uw besluitbrief vinden op MijnOverheid.nl. Om berichten van CIZ te kunnen ontvangen via MijnOverheid moet u eerst uw account activeren. Dit kunt u doen met uw DigiD op MijnOverheid.nl. Als u een account heeft, dan zet u in uw MijnOverheid-account een vinkje bij het CIZ (zie ‘instellingen'). Vanaf dat moment kunt u berichten van het CIZ digitaal ontvangen. De brieven die u voor de activatie van MijnOverheid heeft ontvangen, staan hier niet in. Voorlopig ontvangt u deze brieven ook nog per fysieke post.
U kunt ook een kopie van de besluitbrief opvragen via info@ciz.nl. Dat kan als u de cliënt zelf bent of als de cliënt u hiervoor machtigt of als u wettelijk vertegenwoordiger (mentor, curator of notarieel gevolmachtigde) bent. De volgende informatie dient u mee te sturen:
- Een ondertekend verzoek met bijgevoegd een bewijs van wettelijke vertegenwoordiging of een getekende machtiging van de cliënt;
- Een kopie van uw identiteitsbewijs;
- Het verzoek moet specifiek voor het CIZ zijn opgesteld en de volgende gegevens bevatten
- Naam met voorletter(s)
- Geboortedatum
- Adresgegevens van de persoon waarover de vraag gaat
- Beschikt u over een referentienummer uit een van onze brieven, vermeld deze dan ook bij de cliëntgegevens.
De cliënt kan ook zelf de kopie telefonisch opvragen via 088-789 1000. Dan hoeft bovenstaande informatie niet verstuurd te worden.
Wilt u andere gegevens opvragen dan een besluitbrief? Hier leest u hoe wij omgaan met het verstrekken van gegevens en daarbij rekening houden met privacy.