Sinds eind augustus kunnen cliënten en zorgaanbieders gebruik maken van de mogelijkheid om documenten te uploaden en toe te voegen aan het cliëntdossier in Portero.

Hoe werkt het nieuwe uploaden?

Als het CIZ een brief met een vraag om informatie stuurt, staat daarin een toegangscode. Met die toegangscode en het BSN van de cliënt kan worden ingelogd in een portaal. In dit portaal kunnen de documenten die nodig zijn, worden geüpload. Ook biedt het portaal de mogelijkheid om enkele (machtigings)formulieren te downloaden.

BUK-aanvragen

Heeft u voor eind augustus een brief gekregen met het verzoek om informatie te sturen voor een BUK-aanvraag? In de brief staat een link waarmee de cliënt met een toegangscode en e-mailadres kan inloggen. Deze link leidt voortaan naar een nieuw portaal, waar BSN en toegangscode wordt gevraagd. De toegangscode is dezelfde als in de brief staat. Het e-mailadres vervalt dus. Hier moet nu het BSN worden ingevuld.

Hoewel er in de browserbalk een internetadres met ‘mijnwlzaanvraag’ is te zien, is dit wel degelijk het enige en juiste uploadportaal. De BUK en de Wlz hebben nu namelijk hetzelfde portaal. De documenten die hier voor de BUK worden geüpload, komen in het BUK-dossier terecht.

Wat is de status van mijn aanvraag?

Als uw aanvraag in goede orde is ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging. Daarnaast ontvangt u van het CIZ een brief met daarin het telefoonnummer van uw contactpersoon. Heeft u deze brief nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het CIZ via 088-789 10 00. Lees meer

Veelgestelde vragen