Zorgen dat 4 miljoen Nederlanders die niet of nauwelijks met de computer overweg kunnen, toch mee kunnen blijven doen met de digitaliserende samenleving en overheid. Dat was vanaf het begin het doel van Digitale inclusie, een initiatief van 14 uitvoeringsorganisaties (het CIZ is deelnemer van het eerste uur). Het project was genomineerd voor de Good Practice Award 2022 en met trots kunnen we vertellen dat we in de finale zitten! Stemt u ook?

In samenwerking met de Koninklijke Bibliotheek, zijn er inmiddels ruim 5000 getrainde medewerkers die laagdrempelig in de bibliotheek de Informatiepunten Digitale Overheid bemensen.

In 2019 opende Staatsecretaris Raymond Knops de eerste van 15 Informatiepunten in Venlo. In november van dat zelfde jaar kwam koning Willem-Alexander daar ook kijken. Inmiddels zijn er 633 Informatiepunten Digitale Overheid waar mensen met vragen over het digitaal zaken doen met de overheid terecht kunnen. Onlangs brachten ook minister-president Mark Rutte en Staatssecretaris Van Huffelen een werkbezoek. Al 47.000 bezoekers vonden inmiddels hun weg.

Deze unieke samenwerking met zoveel partijen toont aan dat als je de burger centraal stelt, iedere organisatie bereid is over de eigen grenzen heen te kijken en kwetsbare burgers te helpen. Gewoon de handen in elkaar slaan dus. Waarmee ook voorkomen wordt dat zij sociaal en maatschappelijk buitengesloten raken. Daarin hebben we allemaal onze verantwoordelijkheid genomen. Digitale inclusie: omdat iedereen mee moet kunnen doen!

U kunt hier stemmen.

Ik heb een aanvraag gedaan. Wat gebeurt er nu verder?

Het CIZ controleert de aanvraag en kijkt of alle benodigde informatie is ingevuld. Ook heeft het CIZ een handtekening van degene die de zorg nodig heeft nodig, voordat de aanvraag in behandeling genomen kan worden. Als er informatie of een document ontbreekt, dan vragen wij dit op bij u. Lees meer

Veelgestelde vragen

Sluiten

Hoe makkelijk heeft u de informatie op de website gevonden?

beoordeel deze website