• 5 november 2020

Het CIZ heeft een nieuwe applicatie om veilig en makkelijk digitale huisbezoeken met cliënten uit te tvoeren: WeSeeDo. Sinds de corona-uitbraak in het voorjaar is het CIZ genoodzaakt in sommige gevallen een digitaal huisbezoek uit te voeren in plaats van langs te  komen bij de cliënt.

De digitale huisbezoeken werden tot nu toe via Skype en FaceTime uitgevoerd, maar deze systemen kenden bezwaren. Vanaf nu hebben we een nieuwe, gebruiksvriendelijke en uiteraard veilige applicatie.

Met één druk op de knop

WeSeeDo werkt heel eenvoudig. De medewerker van het CIZ neemt zoals altijd contact op met de cliënt of degene die bij het gesprek aanwezig is om een afspraak te maken. De cliënt, en in sommige gevallen ook de zorgaanbieder, ontvangt vervolgens een e-mail met hierin de datum en tijd voor de afspraak. Ook geven we hierin aan met wie het gesprek plaatsvindt.
In de e-mail is ook een knop toegevoegd om deel te nemen aan het gesprek. Op het moment van de afspraak kunt u deze knop aanklikken en bent u deelnemer van het videogesprek. De CIZ-medewerker sluit vervolgens aan bij het gesprek.

Deze informatie is verstuurd via onze nieuwsbrief CIZ info en kan verouderd raken.

Hoe lang mag het CIZ over een aanvraag doen?

Het CIZ heeft zes weken de tijd om een reguliere aanvraag voor zorg vanuit de Wlz af te handelen. Wanneer er sprake is van een aanvraag in het kader van bijzondere omstandigheden, dan heeft het CIZ twee weken de tijd om de aanvraag af te handelen.

Veelgestelde vragen