We willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. We leggen uit wat u dan kunt doen.
Elke klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren. En u dus nog beter te kunnen helpen. Uw klacht wordt afgehandeld volgens ons klachtenreglement.
Wat is het verschil tussen een klacht en een bezwaar?
Een klacht heeft betrekking op hoe u bent behandeld. Een bezwaar kunt u indienen als u het niet eens bent met het besluit. Meer hierover leest u op de pagina Een bezwaar indienen.
Hoe dien ik mijn klacht in?
Als u een klacht heeft, horen we het graag zo snel mogelijk. U kunt meteen uw klacht doorgeven tijdens een gesprek met een medewerker, bijvoorbeeld een telefoongesprek of huisbezoek. Of u kunt ons bellen op 088 789 1000.
Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Ook dat is mogelijk. Stuur ons dan een brief met een duidelijke omschrijving van uw klacht. Vergeet niet uw contactgegevens en de datum op uw brief te vermelden.
U kunt uw klacht sturen naar:
CIZ Klachtenafhandeling
Postbus 2690
3500 GR Utrecht
Of vul het online klachtenformulier in.
We nemen altijd contact met u op over uw klacht. Het kan zijn dat u gebeld wordt door de medewerker waar u een klacht over indient. Als u dit echt niet wilt, geef dit dan aan bij uw klacht.
Hoe behandelen we uw klacht?
Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling. We streven ernaar uw klacht binnen twee weken af te handelen. De uiterlijke afhandeltermijn is zes weken.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?
In dat geval kunt u de Nationale Ombudsman inschakelen. Hoe u dit doet, leest u op de website www.nationaleombudsman.nl.
Folder
U kunt deze informatie ook nalezen in onze folder.