We willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. We leggen uit wat u dan kunt doen.

Elke klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren. En u dus nog beter te kunnen helpen. Uw klacht wordt afgehandeld volgens ons klachtenreglement.

Wat is het verschil tussen een klacht en een bezwaar?

Een klacht heeft betrekking op hoe u bent behandeld. Een bezwaar kunt u indienen als u het niet eens bent met het besluit. Meer hierover leest u op de pagina Een bezwaar indienen.

Hoe dien ik mijn klacht in?

Als u een klacht heeft, horen we het graag zo snel mogelijk. U kunt meteen uw klacht doorgeven tijdens een gesprek met een medewerker, bijvoorbeeld een telefoongesprek of huisbezoek. Of u kunt ons bellen op 088 789 1000.

Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Ook dat is mogelijk. Stuur ons dan een brief met een duidelijke omschrijving van uw klacht. Vergeet niet uw contactgegevens en de datum op uw brief te vermelden.

U kunt uw klacht sturen naar:
CIZ Klachtenafhandeling
Postbus 2690
3500 GR Utrecht

Of vul het online klachtenformulier in.

Klachtenformulier

Klachtenformulier
Velden met een (*) zijn verplicht.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
U heeft een ongeldige geboortedatum ingevuld. Vul de datum in als dd-mm-jjjj, bijvoorbeeld 01-01-1960.
U heeft een ongeldig adres ingevoerd. Vul uw straatnaam + huisnummer in, bijvoorbeeld Straatnaam 10.
U heeft een ongeldige postcode ingevoerd. Vul vier cijfers en twee letters in, bijvoorbeeld 1234 AB.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
U heeft een ongeldig telefoonnummer ingevoerd. Als u een Nederlands nummer invult, gebruik dan tien cijfers. Bijvoorbeeld 0123 456789. Vult u een buitenlands nummer in, geef dan ook het landnummer aan. Bijvoorbeeld +31 123 456789.
U heeft een ongeldig e-mailadres ingevuld. Vul een geldig e-mailadres in, bijvoorbeeld jan.jansen@gmail.com.
Invalid Input
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.

Zo ja, vul hieronder de gegevens in van de cliënt om wie het gaat.

U heeft een ongeldige geboortedatum ingevuld. Vul de datum in als dd-mm-jjjj, bijvoorbeeld 01-01-1960.

U ontvangt per mail een kopie van uw klacht.

Hoe behandelen we uw klacht?

Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling. We streven ernaar uw klacht binnen twee weken af te handelen. De uiterlijke afhandeltermijn is zes weken.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?

In dat geval kunt u de Nationale Ombudsman inschakelen. Hoe u dit doet, leest u op de website www.nationaleombudsman.nl.

Folder

U kunt deze informatie ook nalezen in onze folder.

Wat is de status van mijn aanvraag?

Als uw aanvraag in goede orde is ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging. Daarnaast ontvangt u van het CIZ een brief met daarin het telefoonnummer van uw contactpersoon. Heeft u deze brief nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het CIZ via 088-789 10 00. Lees meer

Veelgestelde vragen