Lees hier alles over zaken doen met CIZ.
Inkoopvoorwaarden
Op onze opdrachten zijn -met uitsluiting van de door uw organisatie gehanteerde algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden- de volgende voorwaarden van toepassing:
- Voor levering van producten: Algemene Rijksinkoopvoorwaarden 2018 (ARIV-2018); of
- Voor levering van IT-diensten: Algemene Rijksvoorwaarden bij IT-overeenkomsten 2022 (ARBIT 2022); of
- Voor levering van overige diensten: Algemene Rijksinkoopvoorwaarden voor het verstrekken van opdrachten tot het verrichten van diensten (ARVODI-2018).
Door te klikken op de link hierboven kunt u de van toepassing zijnde voorwaarden inzien.
Op uw offerte dienen de van toepassing zijnde Rijksinkoopvoorwaarden te worden vermeld.
Inkoopopdrachten
Het CIZ gaat verplichtingen aan op basis van een (raam)overeenkomst en/of een schriftelijke inkoopopdracht. Een schriftelijke inkoopopdracht wordt u per e-mail toegezonden door inkoop@ciz.nl.
Een Inkoopopdracht wordt verzonden nadat deze intern is geaccordeerd door de bevoegde functionaris(sen) van het CIZ zoals vastgelegd in het Mandaatbesluit. Een Inkoopopdracht garandeert u dat een opdracht bevoegd is gegeven en dus rechtsgeldig is.
In het Mandaatbesluit CIZ kunt u nazien welke functionaris van CIZ bevoegd is tot welke rechtshandeling en tot welk bedrag.
Alleen leveringen –zowel van goederen als van diensten– op basis van een actuele schriftelijke overeenkomst en/of inkoopopdracht kunnen worden gefactureerd aan het CIZ.
Betalingstermijn
Het CIZ hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na ontvangst van de factuur.
Facturering
Voor een factuur aan het CIZ gelden de volgende voorwaarden:
- Voorkeursmethode: de factuur wordt digitaal als XML-bestand (UBL-formaat) aan het CIZ verzonden;
- De factuur voldoet aan de eisen zoals die worden gesteld door de Belastingdienst. Zie hiervoor de website Belastingdienst;
- Op de factuur wordt een actueel inkoopordernummer en/of contractnummer vermeld;
- De factuur mag op slechts één inkoopordernummer betrekking hebben, tenzij vooraf anders is overeen gekomen;
- De betalingstermijn op de factuur is 30 dagen tenzij anders is overeen gekomen.
Verzendmogelijkheden
U kunt uw facturen op drie manieren naar het CIZ sturen:
- Voorkeursmethode: mail uw factuur als XML-bestand (UBL-formaat) samen met de bijbehorende PDF-factuur naar xmlfactuur@ciz.nl óf
- mail een PDF-factuur naar: crediteuren@ciz.nl óf
- verzend uw papieren factuur per post (alleen als u de factuur niet digitaal kunt versturen).
Facturen die niet aan bovenstaande eisen voldoen worden onbehandeld retour gezonden.
Bedrijfsgegevens
Naam |
CIZ |
T.a.v. |
Afdeling Crediteurenadministratie |
Postadres crediteurenadministratie |
Postbus 2002, 3500 GA Utrecht |
Bezoekadres hoofdkantoor |
Orteliuslaan 1000, 3528 BD Utrecht |
Postadres hoofdkantoor |
Postbus 2062, 3500 GB |
KvK- nummer |
62253778 |
BTW- nummer |
NL854729847B01 |