Wat is het verschil tussen een (telefonisch) onderzoek en een hoorzitting?
Het (telefonische) onderzoek is een van de eerste stappen in het onderzoek naar uw bezwaar.
U wordt dan bijvoorbeeld gebeld door onze juridische medewerker voor meer informatie.
U kunt zelf ook aanvullende informatie opsturen.
Onze medewerker kan ook contact opnemen met een zorgverlener.
Een hoorzitting houden we als we na het bezwaaronderzoek een negatieve beslissing willen nemen. En als u zelf heeft aangegeven dat u dan een hoorzitting wilt.
U, of degene die namens u het bezwaar heeft ingediend, krijgt een uitnodiging voor de hoorzitting. Die houden we met onze juridische medewerker. Dit gebeurt telefonisch, via beeldbellen of op locatie. Tijdens de hoorzitting kunt u aangeven waarom u het niet eens bent met de voorlopige negatieve beslissing.
U wordt dan bijvoorbeeld gebeld door onze juridische medewerker voor meer informatie.
U kunt zelf ook aanvullende informatie opsturen.
Onze medewerker kan ook contact opnemen met een zorgverlener.
Een hoorzitting houden we als we na het bezwaaronderzoek een negatieve beslissing willen nemen. En als u zelf heeft aangegeven dat u dan een hoorzitting wilt.
U, of degene die namens u het bezwaar heeft ingediend, krijgt een uitnodiging voor de hoorzitting. Die houden we met onze juridische medewerker. Dit gebeurt telefonisch, via beeldbellen of op locatie. Tijdens de hoorzitting kunt u aangeven waarom u het niet eens bent met de voorlopige negatieve beslissing.